Saturday, February 18, 2012

aku dan jogging

petang semalan, dalam sedar dan tidak, aku telah pun berjogging di kampusku. walaupun post aku sebelum ney, UR , terdapat sajak (haha ) yang aku nukilkan, berkenaan dengan cuaca yang hendak hujan. melangkah jua kakiku, menurut perintah tuannya yang bermaharajalela meng'kontrol' anggota badan supaya berjogging. lalu jogging la si penulis blog pensel 2B ini. hehe

berjogging mengelilingi kampus sebenarnya bukan satu perkara yang senang. terdapat banyak liku-liku yang perlu aku tempuhi untuk sampai ke garisan penamat (iaitu bilikku). yang pertama sekali, jarak untuk mengelilingi kampus aku adalah bukan satu jarak yang dekat. hatta, aku berjogging sekalipun, mengambil masa lebih kurang 15 minit untuk menghabiskan satu pusingan kampus ini. itu kalau menggunakan kelajuan maksimum yang mana boleh membuatkan aku muntah atau pengsan selepas itu. hehe apatah lagi kalau berjalan, mungkin 40 minit. dan yang paling lama masa diambil, lebih 2 jam, ialah dengan... merangkak. 

yang keduanya, apabila aku mula melangkah keluar dari bangunan asramaku, titis-titisan hujan telah pun menitis dengan perlahan. halangan. namun, aku tetap sabar. sabar dengan titisan hujan yang telah mengaburi pandangan aku, membuatkan kacamata aku dilitupi kabus. haha biasalah, aku kan budak kacamata. tetap meneruskan aktiviti merembes peluh ini. 

jogging punya jogging punya jogging, akhirnya aku terpaksa berhenti. disebabkan terasa sakit di pinggang belakang. hehe pandai yer aku membuat alasan. dan, sempatlah aku snap gambar dengan menggunakan nokia c5 aku yang murah ini. snap gambar-gambar pemandangan di kampus aku. indah betul. terasa bagai di syurga. haha jom tengok gambar!


wah, cantik kan tasik-di kampusku

not bad la, using my camera my nokia c5 hehe

mcm empangan jer

nice view !

latihan ragbi

no caption. hehe
refresh tak selepas tengok gambar tu?? best kan. memang best. berkenaan dengan joging ney, teringat pulak taman layang-layang di selayang tu, yang mana tempat yang paling best sekali untuk jogging. lama dah rasanya aku tidak menjejakkan kaki ke sana. nanti, kalau berkesempatan ke sana, akan aku update lagi di sini !

thanks for dropping by =)




No comments: