Monday, February 13, 2012

bangun awal pagi

pukul berapakah biasanya korang bangun pagi??? haa jangan lewat, nanti terlepas pulak solat subuh. ingat tu. sembahyanglah kamu sebelum kamu disembahyangkan.

hari ini, memang awal sungguh aku bangun. bukan hendak berbangga atau ingin membesarkan lubang hidung aku, tapi, memang hakikat. haha hari ini memang awal aku bangun. tidak seperti hari-hari sebelumnya. hee jadi, apabila  terbukanya mata akibat getaran yang dihasilkan oleh telefon bimbit nokia c5 aku di sebelah kanan bantalku tepat pada pukul 5.50am, terus je aku tekan butang snooze di telefon bimbit itu. dan, tidak semena-mena aku terus bangund dan mencapai botol air mineral di tepi katil aku. sudah menjadi tabiat aku untuk meneguk sekurangnya 2 teguk air masak apabila bangun pagi. itu adalah satu tabiat yang bagus. try test cuba tengok! hee

pada hari yang mulia ini, iaitu hari kedua aku memulakan kelas. berharap sangat segalanya berjalan dengan lancar sekali. kelasku bermula pada jam 830am. kelas Metrology And Measurement Systems. haa ternganga semua. korang nak tahu apakah di sebalik nama subjek tersebut?? ehem ehem, aku sendiri pun belum mengetahuinya tambahan lagi ini adalah kelas pertamanya yer. jadi, mungkin lepas ney aku akan cerita serba sedikit tentang itu, atau mungkin tidak.

mulakan harimu dengan ceria, mulakan harimu dengan sarapan.

sarapan. sarap. breakfast. makan pagi. boleh apa sahaja. ini adalah penting. bayangkanlah, perut kita kosong selama lebih kurang lapan jam semasa kita tidur. jadi, adalah amat penting untuk mengambil sarapan sebelum memulakan hari kita. dan, dalam soal makanan untuk sarapan, jangan mengambil makanan yang berat. hal ini boleh memberikan kita gangguan seperti mengantuk dan sebagainya apabila mengambil makanan berat untuk breakfast. jadi, jom follow aku.

credit


masakkan air, menggunakan heater putih yang bertuliskan 'ELBA' di bawah pemegangnya. ambil cawan. masukkan milo dan gula secukup rasa. masukkan air panas yang telah masak tadi ke dalam cawan tersebut. capai biskut 'julies'. cicah dengan air milo panas itu, masukkan biskut tersebut ke dalam mulut. haa trick trick. haha jangan lupa baca bismillah sebelum makan agar berkat sarapan pagi kita. jom sarapan !

No comments: