Tuesday, February 14, 2012

seronoknya - milo panas, biskut

jari-jemari tanganku, kanan mahupun kiri menekan-nekan keyboard laptop, ingin menceritakan keseronokan yang timbul apabila menjamah milo panas dan juga biskut di pagi hari.

bayangkan....

pagi yang sejuk, angin pagi yang damai perlahan beterbangan masuk melalui tingkap, singgah di kulit. ditambah pula dengan angin kipas gantung di atas yang diperlahankan kelajuannya kepada no 2, daripada no 4. air milo panas yang terhidang di depan muka, di antara lengan kanan dan lengan kiri. di sebelah laptop terdapat 4 keping biskut gula yang terhidang di atas piring putih, bersedia untuk dicicah dengan milo dan disuakan di mulut. waaaa seronoknya aku.


credit

seronok kan. itu belum lagi ditambah dengan suapan oleh seorang isteri. almaklumlah, aku ni bujang dan masih belum berkahwin. haha (tapi sudah berpunya hehe)

sudah menjadi rutinku, bersarapan dengan milo. kalau sebelum ney, bukan milo yang menjadi minuman pagiku, tetapi nescafe 3 in 1. dahulu memang. nescafe 3 in 1 menjadi pilihanku. sebabnya ia mudah dan cepat. hanya perlu memotong hujung sachet tu, masukkan ke dalam cawan, tambah air yang baru menggelegak(99.8 darjah celcius kot). kacau dengan sudu. siap. namun, mudahnya nescafe 3 in 1 ini tidak berbaloi kerana keburukannya. kebanyakan minuman 3 in 1 mempunyai banyak keburukan berbanding kebaikan setelah aku membaca satu artikal berkenaannya yang dikaji oleh beberapa pakar pemakanan.



credit


memang, aku sendiri pun terasa lain macam je apabila selalu meminum enscafe 3 in 1 tu. kekadang, terasa macam ketagih. kekadang terasa macam jantung berdegup laju. akhirnya, setelah mengetahui keburukannya, aku membuat keputusan untuk tidak meneruskan nescafe 3 in 1 tu. babai nescafe.

eh lupa pulak, tajuk entry 'seronok', tapi dok bercerita pasal nescafe pulak. maaf ye tuan puan. tersasul pulak. hehe kesoronokan masih terasa. kalau korang hendak merasakannya, silalah beli milo, beli gula atau susu. dan boleh mula untuk meminum milo di pagi. dan jangan lupa untuk membeli biskut untuk dicicah. erghhh memang syiokk!

babai korang. penulis hendak menikmati milo, cicah biskut.

perihal milo : 
milo panas
milo sedap
minum milo panas
milo panas sedap

2 comments:

alonso.apoyar said...

sasterawan ke ape ni? weee.nice write ;) nti lyana akan dtg bw sini lg taw

dak os said...

haha mana ada sasterawan. saja2 je tu lyana.. thanks for dropping by ! hee