Thursday, February 9, 2012

post pertama

banyak. memang banyak. memang banyak kali sangat dah aku wat entry yang bertajukkan 'post pertama'. haha ahh apa nak kisah kan. tidak salah untuk kembali menulis. hehe

jadi, di pagi jumaa, yang hampir tengah hari ney aku mencoretkan kata-kata untuk entry pertamaku. blog yang diberikan nama 'pensel 2B' ini sebenarnya bukanlah blog pertama aku. sudah banyak 'butir' blog dah yang aku buat selama ini. tapi, aku hadir lagi dalam dunia blogging dengan penampilan yang berbeza. harapannya. haha

dengan berbekalkan laptop Acer, yang mana sekarang ini menggunakan bateri sahaja. tiada kabel, sumber elektrik aku gunakan ketika ini. jadi, penjimatan penggunaan beteri adalah amat penting sekali. kenapa? mana kabel engkau wahai sang blogger? (ada orang bertanya). dan aku menjawab, sebabnya aku ke kampus ini, habis cuti semester, tertinggal charger laptopku di rumah. emm memang itu adalah kecuaian. rumahku di Kelantan dan aku di Gombak. untuk mengambil kabel laptop dan datang balik ke kampusku bukan sesuatu yang bijak bukan? haha jadi, terpaksalah aku bersama-sama dengan buku, membaca buku, memeluk buku, membantalkan buku walau aku sendiri bukanlah pembaca tegar. hehe

ahh, habis. habis sudah aku membebel. bateri laptopku menunjukkan hanya tinggal berapa peratus sahaja lagi sebelum ia tidur buat selamanya. dan aku perlu menunggu kabel aku yang di poskan oleh kakakku dari rumah. terima kasih kakak! terima kasih adikku yang juga telah membantu dalam membungukus kabel tersebut. dan terima kasih emak kerana telah memberikan sponsor bagi kos menghantar kabel ku itu. haha terima kasih semua. i love you all !

aku. aku kena bersiap untuk solat jumaat. harini adalah hari jumaat. kepada korang semua, jangan lupa untuk solat jumaat. eh, yang laki jer. yang perempuan, kalau nak pergi pun boleh. takde masalah. haha

akhir kata dariku untuk post pertama ini, ingin aku ucapkan selamat berblogging kepada diriku sendiri (sambil menepuk-nepuk bahuku haha). semoga dengan kehadiran blog baru ini, dapat aku berkenal-kenalan dengan insan-insan yang sudah lama berada di dunia blogging ini ! =)

No comments: